Sunday, September 13, 2015

Roti Bom Sedap....

Saya ambil resepi roti ni dari blog ni.... SINI. Terima kasih saya ucapkan di atas kesudian sedara / sedari sharekan resepi hasil air tangan bonda sendiri...bila saya cuba buat, ternyata sangat memuaskan hati dan selera tekak ni....

Saya dah banyak kali gagal dalam menghasilkan roti canai ni...rupanya kaedah yang sering saya abaikan adalah uli dengan betul dan lama sedikit tempohnya...kerana kebiasaannya saya menguli lebih kurang 15 minit, dan hasilnya didapati sukar ditebar...kekecewaan dapat saya tebus akhirnya dengan percubaan ke atas resepi ini dan hasilnya turut saya kongsikan dengan jiran-jiran saya. Alhamdulillah...mereka pun memberikan komen yang begitu positif....




Roti bom ni di dalamnya saya letakkan marjerin dan susu pekat, kemudian gulungkan dengan keadaan ada gelembung udara. Masak dengan api yang perlahan kerana ketebalannya membuatkannya masak diluar dan mentah di dalam sekiranya menggunakan api yang kuat. 

Tuangkan sedikit minyak sebelum dan sewaktu menterbalikkannya agar hasilnya lebih rangup dan cantik kejadiaannya....


No comments:

Post a Comment