Wednesday, June 19, 2013

Kiwi Smoothie with Banana

Dengan Shake n' Take mudahnya membuat jus mahupun smoothie.


Saya gemarkan jus tapi untuk membuatnya agak kurang rajin, so satu hari ternampak paparan iklan di laman fb Gobok Anak Ibu tentang Shake n' Take, nampak comel dan ringkas untuk digunakan. 


Seperti yang kita lihat dari gambar di atas (gambar yang saya copy n' paste dari fb gobok anak ibu), lihatlah bagaimana senangnya membuat jus buah-buahan kegemaran kita dan boleh terus menikmatinya dari gelas Shake n' Take tersebut tanpa perlu menuangkannya terlebih dahulu ke  dalam gelas lain. Anak-anak pasti mengemarinya...

Saya telah pun mencuba membuat smoothie dengan menggunakan Shake n' Take ini dan rasanya sangat lazat dan menyelerakan serta menjimatkan masa saya. 

Saya amik resepi smoothie dari rancangan 5 rencah 5 rasa tapi saya tak menyalinnya di kertas, saya main agak-agak je....tapi rasa dia memeng best sesangat....

Kiwi Smoothie

1 biji buah kiwi kupas kulit dan dipotong-potong
1 biji pisang kupas kulit dan di potong-potong
3 sudu besar yogurt ( apa-apa perisa pun boleh)
1/2 cawan susu segar
1 sudu besar susu pekat (ni saya saja letak...kalau tak letak pun xpe)
dan beberapa kiub ais
then blendlah seketika dengan Shake n' Take

then....dah boleh minum dari corongnya




No comments:

Post a Comment