Saturday, March 5, 2011

Hobi baru..(giler popcorns)

Sejak seminggu yang lepas aku asyik nak makan popcorn jer...tiap2 kali surf internet pun aku asyik googlekan popcorn je...excited nak tahu camne buatnya sebenar-benarnya..?

Tiap kali solat di surau Jusco pun mesti aku curi-curi tengok mesin popcorn yang ada kat salah satu stall kat Jusco tu...napelah agaknya ngn aku ni e?

Last2 hari rabu lepas aku buat gak popcorn sendiri kat umah, mula-mula tu aku masak corn kernalnya dulu, ermm....masak elok jer dia....kembang cantik. Pastu aku mintak tolong housemate aku kacaukan caramel untuk sira popcorn aku tu, kacau punya kacau aku pun x pasti dah boleh matikan api ke blom...tgk mcm dah nak hangus je gula tu....bila tutup api, cepat2 le siram kat atas popcorn, kacau laju je takut gulanya keras, fuhhhh berpeluh gak kami berdua mengejakannya......cantiknya color dia.....emas keemasan gitu.....wow! aku berjaya( jerit dalam ati jelah....) bila dah sejuk aku pun dgn gelojohnya try......kunyah punya kunyah apasal rasa pahit ni? Waaaaaaaaaaaa......!!!!!!!!!!! FAIL! FAIL!................sedihnya hati ini.....hahahaa...tapi last2 kita org bertiga cekik gak popcorn tu walaupun pahit....almaklumlah hasil eksperimen sendiri. Jadi x jadi, sedap x sedap bedal jelah.........................tapi aku akan cuba lagi......kita tengok apa plak hasilnya secondtime nih.....

Kali ni mesti pastikan betul2 gulanya tu .... x mau dah kasi hangus lagi. Semalam aku beli periuk stainless steel kat UO....popcorn punya pasal...hahaha....harap2 impian tercapai.

No comments:

Post a Comment